Wednesday, May 9

INGLISE KEELE EKSAM

Mul ei läinud hästi. Eksam oli raske. Isegi kõige targemate jaoks oli raske. Meie proovieksam oli koostatud eelmise aasta eksami ülesannetest. See oli väga palju lihtsam, väga. Siin ja seal oli räägitud, et tänavune inglise keele eksam tuleb raske, tuligi. Mitte ainult mina ja mu klassikaaslased ei arva nii, vaid üle Eesti räägitakse sama juttu.

Esimene osa: kirjutamine (aega 1h 30min)
Meile sattusid kiri ja report. Kirjaga oli selline lugu, et seda pidi kümme minutit uurima, et üldse sotti saada, et mida tegema peab. Lühidalt ülesandest: Leidsin internetist kuulutuse mingi reisifirma kohta. Mul on plaanis minna Inglismaale reisima. KÜSI FIRMALT SOOVITUSI. Siis oli selle firma plakat. Kirjas oli, et me planeerime sulle reisi vms, ANNA MEILE TEADA järgmistest asjadest..ja siis seal olid märksõnadega grupi suurus, eelarve, aeg, kohad kuhu minna, mida teha jms.
Nüüd tekib küsimus, et kas ma pean küsima, nagu tööülesanne ütleb, nende märksõnade kohta, et kui suur võiks grupp olla ja et mida seal teha võiks jne. Või ma kirjutan ise, et mitu inimest tuleb, kui suur on mu eelarve, mida näha tahaksin jne. Ma tegin seda viimast varianti. Aga no hea nali, pool Eestit kirjutas ühte moodi, pool teistmoodi. Mõned õpeajad ütlevad, et ühte moodi oli õige, teised jällegi, et teine variant on õige. VÕTA NÄPUST! Ja nüüd on jutud, et võib-olla loetakse mõlemad õigeks, kuna selline jura oli kokku tehtud, eks näis.
Report oli selline normaalne. Kuna selle kirja üle pidi nii kaua mõtlema, siis ajaga võis täitsa probleeme tulla. Ma jõudsin üsna täpselt.

Teine osa: kuulamine, lugemine, grammatika (aega 2h 15min)
Kuulamisosa ülesandeid oli kolm. Esimesed kaks olid täitsa head. Kuigi mul selle kuulamisega ikka igasuguseid jamasid :D Ma saan aru millest räägitakse, peaks ümberjutustuse tegema, ideaalselt teeks. Aga et milline kolmest variandist kõige õigem vastus on, no ei tea :D Aga vot kolmas kuulamine. Avatud lünga ülesanne. Ta rääkis väga kiiresti, see selleks. Aga kogu informatsioon tuli nii jutti, ent mõnesse lünka pidi väga pika vastuse kirjutama, sest oli küsimus vms. Ja siis ei jõudnudki üldse ära kirjutada, juba järgmine asi jne. Jällegi, üldine arvamus eksamitegijate poolt, et see ülesanne oli väga metsas. LUGEMINE, Issand halasta. Kolm lugemistesti. Lugemine oligi vist kõige raskem osa. Kui endast rääkida, siis lugemine tuleb mul tavaliselt kõige paremini välja. Aga vot.. need tekstid olid üle mõistuse pikad ja nendesse süvenemine oli väga raske. Et ühte lugemist korralikult uurida ja puurida tahaks umbes 20-30 min, sest seal oli päris palju sellist keerulist ja spetsiifilist sõnavara ja no keeruline jälgida seda teksti. Aga siis vaatad seda aega ja mõtled, et MA EI JÕUA JU. Kuulamise jaoks on ette nähtud pool tundi. Siis jääb aega alla kahe tunni, et teha lugemised ja grammatika. KAMMOON. Ja siis ma põhimõtteliselt lihtsalt loobusin. Üks lugemine oli jälle täielik kirves. Ma nagu lugesin, aga et aru saada, et milline siis ikka kõige paremini vastuseks sobib, LÄHEB AEGA, kaua. Enne kui aeg hakkas täis saama, siis ma vaatasin kõik ülesanded üle, et mis tegemata on. Vaatasin, et no igal pool mingid tühjad kastid veel. Nii, mis üle on, E, F ja I. See siia, see sinna, see tänna. SUVALT LIHTSALT. Sellepärast on see inglise keele eksam üks ütlemata loll eksam, et iga lammas võib selle kogemata imeheadele puntkidele teha, sest üle poole eksamist on valikvastused :D Äkki mul ka joppab, võiks ju. Grammatika osa. Kahtlased ülesanded olid, keeruliseeeed.. Ja üks viimane oli jälle mingi eriti kirves. No ma ei tea, kui enne teadsin, et 70-80 punkti juurde see tulemus läheb, siis nüüd soovin, et ikka läbi saaks :D

Kolmas osa: suuline
Natuke sellest ka, kuidas asi käib. Kõigepealt on monoloog. Valid ühe sedeli, seal peal on üldine teema, kas:
Environment, English speaking countries, Hobbys and culture, Education and jobs, Friends, family. No midagi on puudu ja midagi on vahetuses, aga kuidagi nii need on :D Ja siis iga teema all on mitu erinevad varianti. Võtad laua pealt ühe sedeli ja saad mingi lausekese, sul on kolm minutit aega märkmeid teha ja siis pead kaks minutit rääkima. Nii palju on teemasid, millest 2 minutit järjest on lasua võimatu normaalset juttu ajada. Neid teemasid vaadates võib tunduda, et ah mis siis on, normaalsed ju. Kes sellega veel ise kokku puutunud pole, siis ükskord, kui sinnamaani jõuate, et peategi kakas minutit mõistliku juttu rääkima teemadel globaalne soojenemine on müüt, see on loomulik, et looma liigid välja surevad või et loodus ise on süüdi keskkonna probleemides, siis saate aru, et see monoloog võib täielik pask olla. Täiega oleneb, millise teema sa eksamil saad. Need raskusastmed pole üldse võrdsed. Tihti on nii, et sul peavad lihtsalt väga head teadmised olema, et üldse midagi rääkida selle teema kohta, no ja siis veel inglise keeles. Mõnel veab, ta saab teema, mis on talle väga südamelähedane ja tal on selle kohta väga palju öelda. Teine jälle saab teema, millest ta kunagi midagi kuulnudki võib-olla pole. 
Tänased teemad olid:

  • Some people say you haven´t really seen England when you´ve only been to London.
  • that you always have to be friendly when coummunicating with others.
  • that it is important to speak your mind in every situation.
  • that it´s dangerous to communicate with everyone.
  • that commercials are better than TV shows.
  • it´s important to stay positive in all situations.
  • that constant good weather is boring.
  • that everyone can write a book in their life.
  • that everyone should use a electric cars.
  • that you don´t need good education to be successful.
  • that two cultures enrich each other.
  • it is good to have cultural contacts between two countries.
  • that everyone take responsibility for their friends actions.
  • that two cultures can´t work together.
  • that university education is not necessary.
  • that the american culture is the best.
Mul oli "Some people say that it is important to speak your mind in every situation". Mul ei olnud mitte kui midagi tarka öelda selle kohta, ajad siukest pläma..perekond, sõbrad, mis sellega seotud on nagu aga koguaeg see jutt nii jama ja kuiv, mingeid erilisi ja normaalseid mõtteid lihtsalt ei teki. Ma oleksin väga-väga tahtnud teemat "Some people say that everyone can write a book in their life." Ja siis ma oleks ka täiega omadega mäel olnud, kui oleksin saanud "Some people say that you don't need good education to be successful." Ja üldse, ma lootsin väga saada education and job teemat. Need istuvad mulle hästi.
Edasi läks mul kõik väga hästi, küsis küsimusi, vastasin. Küsimusi küsib selle sama suure teema kohta, mille said. Mul siis see friends, relations, blabla. Ja kolmas osa läks ka hästi. Sul on ees paber. Seal on kirjas, et keda õpetaja mängib. Tavaliselt käis kuskil üritusel vms. Sul on ees igasugused märksõnad, nt. aim, date, type, location, competitions, frequency, philosophy, personal experience ja no neid võibki loetlema jääda. Ja siis pead ise õige küsimuse esitama ja õpetajal on võti ees ja vastab sulle. 
Ma sain 18 punkti. See ei ole halb tulemus. Ma oleksin selle tulemusega rahul, kui ma saaksin öelda, et jah, ma andsin endast parima ja mul tuligi nii välja nagu mul tavaliselt tuleb. Aga ma ei saa nii öelda. Kui ma sealt ruumist välja tulin, arvasin, et ma ei saagi sealt mingit tulemust. Just monoloogi pärast, ülejäänud oli hea. Taivo oli vihane, et mis onupojapoliitika seal käib, et mina ütlesin, et mul ei tulnud midagi välja ja siis saan 18 punkti. Aga ega see, et ma ütlesin, et mul välja ei tulnud, ei tähenda, et ma seal vait olin ja natuke kokutasin. Asi on selles, et mul ei tulnud välja nii nagu ma tegelikult suudaks. See oli palju sitem sellest, kuidas ma muidu oskan ja suudan. Ja siis teebki kurvaks, et kui selle sooritus oli väärt 18 punkti, siis ma võiks vabalt saada ka rohkem. 20 on max, mis saab saada :D Kripeldab veids. Aga no elu seisma ei jää ja mis siis teha. 


*Ma ei oska inglise keelt.

No comments:

Post a Comment